ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

خودروی ایرانی ، تیونینگ ایرانی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به خبر ها چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 نظرات کاربران ( 0 )

خودرو

خودروی ایرانی ، تیونینگ ایرانی

فروش خودرو ،هدفی که از همان ابتدا برای این تغییرات در نظر داشتم، این بود که به گونه‌ای آ‌ن‌ها را انجام دهم که از این اتومبیل هم بتوان عنوان یک ماشین خیابانی برای رفت‌وآمدهای روزمره و یا مسافرت‌های خانوادگی استفاده نموده و هم این که ظاهر آن جذاب‌تر یا به اصطلاح جوان‌پسند‌تر شده و رانندگی با آن نیز لذت بخش‌تر شود! هم‌چنین یکی از مواردی که مد نظر داشتم این بود که تلاش کنم تا با کم‌ترین هزینه، بهترین کارایی ممکن به دست آید و تا حد امکان نیز با وسایل، امکانات و قطعات موجود داخلی انجام شود. شعاری که همواره برای تغییر و تیونینگ این اتومبیل در نظر داشتم این بود: اسپرت ولی قابل استفاده برای خانواده.

ضمنا خودروی فوق با کارکرد کمی بیش از یکصدهزار کیلومتر، بدون رنگ و تصادف از جلو و عقب بوده  و تاکنون نیاز به تعمیر موتور یا گیربکس پیدا ننموده است.

نکته جالب دیگر آن‌که خیلی‌ها با دیدن این ماشین می‌پرسند که آیا این مدل سفارشی ایران‌خودروست؟! البته خیلی دوست داشتم که به ایشان پاسخ مثبت بدهم ولی متاسفانه تاکنون کوچکترین توجهی از سوی شرکت ایران خودرو دریافت نکرده‌ام در حالی که یقین دارم با استفاده از توانمندی‌ها و تخصص و تجربه موجود در این شرکت، می‌شد این اتومبیل را بازهم بیش‌تر از پیش توسعه داد به طوری که حتی قابلیت رقابت با انواع چینی و حتی کره‌ای را هم داشته باشد.

برای مثال اگرچه با وجودی که بالۀ عقب که امروزه به صورت یک قطعه تقریبا ضروری و برای هرچه زیباتر کردن نمای عقب خودروها و بعضا بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی آن‌ها درآمده است و تقریبا کم‌تر اتومبیل جدیدی را می‌توان دید که نوعی باله عقب و به ویژه نوع دم اردکیSpoiler Duck Tail آن را برای افزایش زیبایی بر روی صندوق عقب خود نداشته باشد، اما هیچ نوع باله عقب خاصی که خاص و ویژۀ اتومبیل سمند طراحی و ساخته شده باشد در بازار وجود ندارد در صورتی که نصب این قطعه، به دلیل آن‌که در صندوق عقب سمند کمی رو به عقب شیب دارد و همین شیب ظاهر آن‌را کمی قدیمی و غیر پیشرفته جلوه می‌دهد، می‌تواند در افزایش زیبایی ظاهری آن بسیار موثر بوده و حس و حال امروزی به آن می‌بخشد.

بنابراین یکی از چالش های پیش رویم این بود که یک باله عقب مناسب و زیبا برای سمند پیدا کنم. جالب است که شرکت ایران خودرو تاکنون به فکر طراحی و نصب یک بادگیرعقب مناسب برای سمند که خودروی ملی به شمار می‌آید نبوده اما برای پژوی 405 این کار را انجام داده است! به هرحال طراحی وساخت یک باله عقب زیبا و مناسب که ضمن اسپرت‌تر کردن نمای عقب خودرو، با طراحی کلی خودرو و قوس و انحنای در صندوق عقب هماهنگ باشد کار چندان ساده‌ای نبود اما در هر صورت این مهم نیز انجام شد.

توجه به ایمنی در رانندگی همیشه یکی از الویت‌‌های بنده بوده و هست. اصولا به نظر من تیونینگ بدون در نظر گرفتن ملاحظات ایمنی، یعنی انجام کارهایی که در نهایت جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد به هیچ وجه ارزشی ندارد! بنابراین یکی دیگر از کارهای متمایزی که در این خودرو برای افزایش ایمنی انجام شده، به غیر از نصب شبرنگ در دورتادور خودرو برای بهتر دیده شدن در شب، نصب چراغ ترمز  چهارم چشمک‌زن ال‌ایی‌دی آبی‌رنگ (!) در طاقچۀ عقب و بالای چراغ ترمز سوم است.

داستان این چراغ نیز شنیدنی است. از آن جایی که همیشه پسر کوچکم بر روی صندلی کودک در عقب اتومبیل می‌نشست و متأسفانه نیز برخی جوانان هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، نه تنها فاصلۀ مجاز از عقب را رعایت نمی‌کنند بلکه اتومبیل‌های خود را به پشت سپر اتومبیل جلویی رسانده و حتی با وجود ترافیک و بسته بودن راه نیز مرتب با زدن نور بالا علامت می‌دهند، مجبور شدم چراغ ترمزی را برای ماشین سفارش بدهم که نور آن به نوعی هشدار دهنده بوده و به گونه‌ای باشد تا با زدن ترمز، راننده بی‌توجه و بی‌احتیاط پشت سر، حواسش متوجه خطر و کمی فاصلۀ مجاز شده و فاصله‌اش را حفظ کند! این چراغ دارای نور آبی با چراغ های ال‌ایی‌دی بوده و پس از ترمز کردن، هفت بار چشمک زده و سپس روشن باقی می‌ماند. شکر خدا خوشبختانه این ترفند موثر واقع شد و با روشن شدن و چشمک‌زدن این چراغ، اتومبیل‌های عقبی بلافاصله متوجه خطر شده و فاصله خود را حفظ می‌کنند.

 این تغییرات از چرخ‌ها و تعویض رینگ و لاستیک شروع شد و در نهایت با زیباسازی بدنه و داخل خودرو به پایان رسید که به طور خلاصه لیست تغییرات صورت گرفته که در تصاویر نیز مشخص هستند به شرح زیر می‌باشند:

1.     تعویض رینگ‌های ساده کارخانه‌ با نوع 15 اینچی پره‌ای

2.     تعویض لاستیک‌ها با تایرهای ژاپنی 15 R - 60-205 Drive یوکوهاما

3.     نصب درپوش محور رینگ‌ها با نشان سمند

4.     تعویض بوستر ترمز با نوع بزرگتر

5.     کاهش ارتفاع با کوتاه‌کردن کمک فنرها

6.     نصب میله موج‌گیر از بالا (استرس بار / تورشن بار)

7.     تعویض چراغ‌های عقب و جلو و نصب ال وایر داخل چراغ‌های جلو

8.     نصب چراغ‌های زنون برای مه شکن جلو و پروژکتور اضافه در سپر جلو

9.     نصب چراغ ترمز چهارم هوشمند (چشمک زن) برای افزایش ایمنی و کاهش خطر تصادف از پشت

10.  تغییر نور پشت آمپر کیلومتر و پانل وسط به آبی یکرنگ

11.  چوبکاری داخل اتاق (شامل قاب دریچه‌های بخاری جلو وعقب‌، قاب دستگیرۀ درها و کلیدهای شیشه بالابر، صفحۀ جلوی کیلومتر، درب محفظه استراحتگاه آرنج کنسول وسط، سر دنده و دستۀ ترمزدستی، در جاسیگاری و قاب لچگی مثلثی آیینه‌های بغل و ...)

12.  نصب باله براگیر عقب Duck Tail Spoiler

13.  بهبود تنفس و تخلیه موتور (برداشتن کاتالیزور و سایر موانع ورود هوا به موتور)

14.  تغییر و به‌روز رسانی برنامه کامپیوتری موتور

15.  استفاده از فیلتر هوای دائمیK&N آلمان

16.  تعویض منبع اگزوز اسپرت

17.  رنگ کردن کالیپرها و کاسه‌ چرخ‌های عقب

18.  خط‌کشی و زه‌کشی بدنه

19.  نوارکشی لبۀ رینگ‌ها با شبرنگ

20.  نصب زه گلگیر و گل پخش‌کن برای چرخ‌های جلو وعقب

21.  نصب دزد‌گیر سخن‌گوی هوشمند تصویری - لمسی

22.  نصب چراغ ال‌ای‌دی برای ورودی هوای زیر سپر جلو

23.  نصب آرم جلو چراغدار

24.  استفاده از چراغ ال‌ای‌دی برای روشنایی صندوق عقب و داخل اتاق

25.  نصب جالیوانی برای سرنشینان عقب و جلو

26.  نصب سیستم صوتی قدرتمند

27.  نصب پارکابی‌ ویژه سمند

 

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

پژو RCZR مدل 2014+عکس پژو RCZ R یک شیر فرانسوی لاغر اندام زیبا ، اما بسیار پر قدرت است . با 270 اسب بخار نیرو و 243 پوند فوت گشتاور این قدرتمند ترین پژوی تولیدی است که از کارخانه مستقیما خارج می شود . در واقع پژو این نیروی عظیم تنها از یک موتور کوچک 1.6 لیتری چهار سیلندر استخراج می شود . ...
خودروی فوق که هم از ظاهر و نیز سوئیچ خودرو بی نظیر و محسور کننده است.یشتر تنها خبری که از کمپانی بی‌ ام و بطور رسمی در این زمینه اعلام شد، این بود که سوئیچ این خودرو پرچمدار سبز این خودروساز یعنی i8 از مواد بیوپلیمری نظیر روغن حبوبات و الیاف شیشه که با محیط زیست هم سازگار است، ساخته شده است.اما ...
با کیفیت ترین خودرو داخلی  شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رده‌بندی کیفی سواری‌های تولیدی در دی ماه امسال را منتشر کرد.  خودروی مگان با نمره منفی 20 با کیفیت‌ترین سواری تولیدی در دی ماه امسال بوده است.  پس از آن پارس تندر با 20.8 نمره منفی در ر ...