ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

حضور جنرال موتورز در حالی از ابهام!

10 / 10
از 1 کاربر

حضور جنرال موتورز در حالی از ابهام!

این گمانه زنی برای حضور غول خودروسازی آمریکا در ایران پس از صحبت های حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و مدیرعامل ایران خودرو است، ابتدا این فرانسوی‌ها بودند که از حدود دو سال گذشته هرازچندگاهی اخباری را در زمینه احتمال حضور غول خودروسازی آمریکا در ایران منتشر کردند.

تحلیل رسانه‌های فرانسوی در این زمینه آن بود که آمریکایی‌ها ایران را تحریم و اروپایی‌ها را نیز وادار به پیروی از آن کردند تا با خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران، زمینه برای حضور شرکت‌های آمریکایی، از جمله جنرال موتورز فراهم شود.

فروش خودرو، اما هم‌اکنون از داخل ایران نیز زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال حضور شرکت جنرال موتورز به گوش می‌رسد به‌گونه‌ای که اخیرا حسین گروسی - عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی - اظهار کرده است:" اپل از آلمان، پژو و سیتروئن از فرانسه و جنرال موتورز از آمریکا خواستار حضور و سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند".

اظهار نظر صریح این مقام مسوول درباره اظهار علاقه جنرال موتورز برای حضور در ایران در حالی است که پیش از این نیز مدیرعامل ایران خودرو از احتمال انتخاب شریکی آمریکایی برای این شرکت خبر داده بود.

هاشم یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا ممکن است شریک جدید ایران خودرو یک شرکت آمریکایی باشد؟ اظهار کرده بود:" بله، ممکن است شریک جدیدمان آمریکایی باشد چه اشکالی دارد؟ اگر شرایط فراهم شود".در این شرایط زمزمه‌های حضور جنرال موتورز در ایران بلندتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد، حضوری که البته مشروط به سرمایه‌گذاری این شرکت در صنعت خودروی ایران خواهد بود.

در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعملی را برای خودروسازان درباره شرایط انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی منعقد کرده که سرمایه‌گذاری 50 درصدی طرف خارجی،‌ انتقال فناوری و صادرات از جمله آن‌ها است.در صورت حضور این غول آمریکایی در ایران شاید جای چندانی برای پژو و رنو در صنعت خودروی ایران باقی نماند.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

هایما موتورز مهمان جدید ایران خودرویی ها به گزارش فروش خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، شاید آن روزهایی که MVM مدل 110 (همان خودرو کوچک و کم‌مصرفی که خیلی زود جای خود را در دل ایرانی‌ها باز کرد)، حکم تردد در خیابان‌های کشور را گرفت، کسی فکرش را هم نمی‌کرد چینی‌ها تا چند سال ...
هایما و دانگ فنگ چین مهمان ایران خودرویی ها فروش خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، چندی قبل خبر ورود محصولات جدید ایران خودو پژو 301، پژو 2008و ... بود، در شرایطی که خودروسازان چینی توانسته‌اند 15 درصد از بخش خصوصی صنعت خودرو ایران را احاطه کنند، غول‌های جاده مخصوص نیز با هدف افزایش تنوع در س ...
داستان رنو و جاده مخصوصی ها ادامه دارد؟ شرکت رنو سطح فعالیت‌های خود در ایران را به حداقل کاهش داده و گفته می‌شود اعتبار (مدت زمان) قرارداد تولید تندر 90 نیز به پایان رسیده است.به گزارش فروش خودرو به نقل از ایسنا، شرکت رنو تنها شرکت خودروسازی فعال در ایران بود که حتی پس از تحریم صنعت خودرو ...
شریک سوم ایران خودرویی ها کیست؟ در روزهایی که ایران خودرویی‌ها در حال مذاکره با شرکای فرانسوی خود (رنو و پژو) برای آغاز همکاری‌های جدید و البته متفاوت از قبل هستند، خبر می‌رسد شریک سوم نیز در راه است و از شرق اروپا به کیلومتر 14 جاده مخصوص خواهد آمد. فروش خودرو، آن طور که مقامات ارش ...