ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

جان گرفتن دویاره ریو با نسل جدید ریو

10 / 10
از 1 کاربر

جان گرفتن دویاره ریو با نسل جدید ریو

 فروش خودرو، ریو از جمله سدان‌های موفق تولیدی شرکت کیاموتورز در آمریکا به شمار می‌رفت به‌گونه‌ای که در سال 2005 به عنوان پرفروش‌ترین خودروی تولیدی شرکت کیا در آمریکا شناخته شد.که هم اکنون نیز نسل جدید آن توسط کیا موتور وارد بازار ایران گردیده است.

در حالیکه سال 1390 به روزهای آخر خود نزدیک می‌شد آخرین دستگاه خودروی ریو نیز در شرکت سایپا تولید شد.ریو محصولی از شرکت کیاموتورز کره جنوبی بود که تولید آن از سال 1384 در شرکت سایپا آغاز شد.

این خودرو اولین بار در سال 2000 توسط کیاموتورز کره جنوبی به بازار عرضه شد و تا سال 2005 در کره و روسیه تولید می‌شد. پس از عرضه مدل تغییر یافته این محصول نیز تولید آن در آمریکا آغاز شد.

این خودرو در ایران نیز طرفداران خاص خود را داشت اما به دنبال اجباری شدن نصب کیسه هوا بر روی خودروهای سواری تولیدی، مسوولان شرکت سایپا تصمیم گرفتند قید تولید این خودروی پرطرفدار در بازار ایران را بزنند.

طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، از ابتدای سال 1391 استاندارد کیسه هوای راننده در کشور اجباری می‌شد با این حال شرکت کیاموتورز اجازه ایجاد برخی تغییرات و نصب کیسه هوا بر روی این خودرو را نداد و به همین دلیل بیست و دوم اسفند ماه 1390 تولید ریو متوقف شد.

از زمان آغاز تا توقف تولید این خودرو در ایران در مجموع بیش از 80 هزار دستگاه خودروی ریو در کشور تولید شد. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۰ سی‌سی بوده و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 6.9 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

سه محصول جدید از کیاموتور در ایران + عکس اطلس خودرو نماینده رسمی کیا موتورز در ايران از سه محصول جديد كيا در سبد محصولات خود، رونمایی کرد؛ سراتو کوپ 2015 ، ریوی 4 درب و ریوی 5 درب از جمله محصولات جدید این کمپانی هستند که به بازار ایران راه یافته اند. سراتو كوپ از جمله خودروهای کیا است که به دلیل ا ...