ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

تفاوت آئودی R8 V10 با R8 V10 پلاس درچیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به خبر ها ﺳﻪشنبه 28 ارديبهشت 1395 نظرات کاربران ( 0 )

خودرو

تفاوت آئودی R8 V10  با R8 V10  پلاس درچیست؟

اگر R8 V10 پلاس یک سوپراسپرت مناسب است R8 V10 معمولی هم بیشتر از یک گرن توریسمو خواهد بود.

فروش خودرو ، ارزش هر تک اسب بخار چقدر است ؟ با حساب آئودی حدود ۲۹۵ دلار. یک محاسبه ریاضی کنیم : آئودی برای ۱۹۱۱۵۰ دلار برای ۶۱۰ اسب بخار R8 V10 پلاس و ۱۶۴۱۵۰ دلار بابت ۵۴۰ اسب بخار یک  R8 V10 معمولی دریافت میکند که ۲۷۰۰۰ دلار اختلاف دارد. البته V10 پلاس مجهز به ترمز های کربن سرامیک ارزشمند به قیمت ۹۹۰۰ دلار است در حالی که V10 معمولی از سیستم تعلیق مغناطیسی بهره میبرد. آپشنی که در بازارهای دیگر ۳۶۰۰ دلار قیمت دارد و البته در بازار آمریکا روی  R8 V10 پلاس قابل دسترس نیست. بنابراین با احتساب گزینه های ویژه هر دو مدل ۲۰۷۰۰ دلار برای ۷۰ اسب بیشتر پرداخت میشود که دقیقا ۷۱/۲۹۵ دلار برای هر اسب بخار میباشد.

تفاوت آئودی R8 V10 با R8 V10پلاس

ارزشش رو داره ؟ البته ! همونطور که دیدیم در مسابقات به یاد ماندنی ۲۴ ساعته رولکس در پیست بین المللی دیتونا آئودی R8 V10 پلاس ۲۰۱۷ یک موش جهنمی واقعی بود. اما یعنی الان باید R8 V10 معمولی رو ترک کنیم ؟ آیا سرنوشت این سوپراسپرت این است که تا ابد در سایه همزاد سبک تر، سریع تر و تند و تیزتر خود بماند؟ نه دقیقا ! اگر R8 V10 پلاس یک سوپراسپرت مناسب است R8 V10 معمولی هم بیشتر از یک گرن توریسمو خواهد بود. هنوز سریع است و هنوز از یک موتور V10 غرش کنان سود میبرد و هنوز فشردن پدال آن لذتبخش است. البته در کل فقط کمی آرام تر میباشد !

با استناد به ارقام آئودی R8 V10 سه دهم ثانیه دیرتر از V10 پلاس به سرعت ۶۰ مایل بر ثانیه رسیده و حداکثر سرعت آن ۱۹۹ مایل بر ثانیه به جای ۲۰۵ مایل است. بحث کردن درباره این که روی جاده واقعی و نه روی کاغذ چه رخ میدهد مانند بحث متکلمان قرون وسطایی درباره این است که چند فرشته روی یک سر سوزن جا میشوند ! با هر معیار اندازه گیری R8 V10 معمولی به اندازه کافی سریع است. و نسبت به R8 V10 پلاس فقط یک پکیج انرژی زای برای مواقع ضروری را همراه خود ندارد.

تفاوت آئودی R8 V10 با R8 V10پلاس

این بسته هم بیش از ۷۰ اسب نیست و اسبهای R8 V10 معمولی ۴۵۰ دور در دقیقه زودتر از اسبهای مدل پلاس خواهند رسید. نه ۱۵ پوند فیت کمتر در ۶۵۰۰ دور تفاوت بزرگی است و نه در تعویض دنده ها فرق زیادی است. در مقایسه با V10 پلاس، V10 از گیربکس دبل کلاچ تیپترونیک با تعویض دستی نرم و ملایم تری بهره میبرد و تعویض دنده هفتم در مدت طولانی تری انجام میشود. توجه داشته باشید این تفاوت در V10 باعث میشود سرعت آن آرام تر و کارآمد تر  در بزرگراه ها تولید شود.

سیستم تعلیق مغناطیسی آئودی قابلیت تعویض بین دو حالت کامفورت و اسپرت را دارد. سیستم « انتخاب سواری » آئودی برای اولین بار در R8 در دسترس است و اجازه میدهد بین حالت های کامفورت، اتوماتیک، دینامیک و تنظیمات مجزی برای گاز، انتقال قدرت و تعلیق مطابق با شرایط انتخاب کرد. البته در V10 معمولی شما تنظیمات سیستم « دوستدار پیست » که در پلاس وجود دارد را نخواهید داشت. حتی اگر تمام تنظیمات روی حالت اسپرت قرار داده شود بازهم V10 به طرز محسوسی آرام و خونسرد است. این آرامش حتی در جاده های نامناسب که هرگز کیفیت سواری را در آن حس نمیکنید هم وجود دارد. هیچ بازخوردی از طریق فرمان به راننده منتقل نمیشود ( که در این خصوص قطعا به گرد پای پورشه ۹۱۱ یا جاگوار تایپ F هم نخواهد رسید ) اما با این حال نسبت به نسل قدیم R8 به مراتب از واکنش پذیری بیشتری به خصوص در ابتدای حرکت برخوردار است.

تفاوت آئودی R8 V10 با R8 V10پلاس

موتور ۵٫۲ لیتری V10 با تنفس طبیعی هر زمان که روشن شود غرش با شکوهی را به همراه خواهد داشت. احساس خاص عضلانی بودن که از طریق دور موتور به شما منتقل میشود کمک میکند تا فشار بر روی پدال گاز را کنترل کرده، در پیچ ها نیش گاز و در اتوبان های باز تخت گاز بروید. در دورانی که خودروهای اسپرت بیشتر و بیشتر وارد خیابان ها میشوند خودروسازان مجبور هستند که از موتورهای کوچک با توربوشارژر استفاده کنند تا قوانین زیست محیطی را تامین کنند و چنین موتوری ارزشمند خواهد بود. در حقیقت R8 به همراه پسرعمویش لامبورگینی هوراکان ممکن است یکی از آخرین خودروهای موتور وسط با این ابعاد موتور باشد. به عبارت دیگر هیچ اطمینانی بابت استفاده از موتور V10 برای نسل آتی V8 وجود ندارد.

 

 

 

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

آئودی در جاده مخصوص تهران – کرج رونمایی شد برند خودروساز آلمانی «آئودی» در جاده مخصوص تهران-کرج بر روی سر در یک شرکت داخلی بالا رفت.به تازگی گروه صنعتی رامک خودرو که محصولات سانگ یانگ کره جنوبی را در ایران عرضه می کند با تغییراتی در سر در ورودی این شرکت از دو برند دیگر خود رونما ...
فروش  Rav4با تحویل 60روزه از سوی ایرتویا ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران از فروش خودروRav4 با تحویل ۶۰ روزه خبر داد. به گزارش فروش خودرو ،ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران از فروش خودروRav4 با تحویل ۶۰ روزه خبر داد. شرایط اعلام شده از سوی ایرتویا به شرح جدول زیر می باشد:   ...
تعیین تکلیف خودروهای لوکس انبارشده   با توجه به بخشنامه شهریور ۹۳ هیات دولت درخصوص منع ورود و شماره گذاری خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، امکان ترخیص و شماره گذاری این خودروها وجود نداشته و به جهت تعیین تکلیف به انبارهای سازمان اموال تملیکی انتقال یافته است. به گزارش فروش خودرو ، به نقل از مهر ...
تفاوت آئودی R8 V10  با R8 V10  پلاس درچیست؟ اگر R8 V10 پلاس یک سوپراسپرت مناسب است R8 V10 معمولی هم بیشتر از یک گرن توریسمو خواهد بود. فروش خودرو ، ارزش هر تک اسب بخار چقدر است ؟ با حساب آئودی حدود ۲۹۵ دلار. یک محاسبه ریاضی کنیم : آئودی برای ۱۹۱۱۵۰ دلار برای ۶۱۰ اسب بخار R8 V10 پلاس و ...