ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

ترفند جدید پژو برای فرار از پرداخت غرامت به ایران خودرو

10 / 10
از 1 کاربر

ترفند جدید پژو برای فرار از پرداخت غرامت به ایران خودرو

پژو فرانسه زبان تهدید را به جای پرداخت غرامت به ایران خودرویی ها انتخاب کرد، قرار بود طبق قراردادی که در سال 2004 بین رؤسای‌جمهور ایران و فرانسه امضا شده بود شرکت پژو فعالیت خود را از آن تاریخ آغاز و تا سال 2014 ادامه می‌داد اما مسئولان این شرکت فرانسوی با زیر پا گذاشتن این قرارداد از ابتدای سال 1391 همکاری خود را با ایران قطع کرد و به‌دنبال آن شرکت ایران خودرو از ناحیه توقف فروش خودرو و ارسال قطعات متحمل خسارت‌های سنگینی گردید به‌نحوی که عرضه خودرو به بازار توسط این شرکت به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

ایران در آن سال از نظر حجم پس از فرانسه، دومین بازار بزرگ فروش خودرو پژو بود اما پس از اینکه پژو در فوریه سال 2012 ارسال محموله‌های خود را به ایران متوقف کرد، فروش این خودروساز در ایران 68 درصد کاهش یافت و به 145هزار دستگاه خودرو رسید.

حال با گذشت سه سال شریک خوش قول خودروسازان ایرانی شرایط را برای دور جدید حضور خود در ایران مساعد دیده است و مدام با ارسال هیأت هایی خواستار تقویت همکاری خود با ایران است. اما نکته قابل تأمل این که پژو در کنار تلاش خود برای حضور در بازار ایران هنور اقدامی برای پرداخت غرامت به شرکای ایرانی خود نکرده است. البته شرکت ایران خودرو تأکید کرده که در مذاکرات خود با طرف فرانسوی صحبت‌های متعددی برای دریافت غرامت از شرکت پژو بیان کرده اما هنوز به نتیجه مناسبی در این رابطه دست پیدا نکرده است.

رقم خسارت وارده پژو به شرکت‌های خودروساز ایرانی مشخص نیست اما تعلل شرکت پژو در عدم پرداخت این مبلغ نشان می‌دهد آنها با بهانه تراشی‌هایی اصلاً خواستار پرداخت این مبلغ به ایران نیستند. گواه این مطالب اظهارات اخیر مسؤلان شرکت پژو است به نحوی که اعلام کرده‌اند شرکت پژو سیتروئن از مذاکرات بی پایان با ایران به ستوه آمده است و این خودروساز فرانسوی تصمیم گرفته است تا پانزده روز آینده پرونده مذاکرات را علنی کند.

همچنین مسئولان شرکت پژو سیتروئن گفته‌اند این شرکت در واقع می‌خواهد به رجزخوانی‌ها و حتی اقدامات تحریک آمیز ایران پایان دهد. یا رومی رومی، یا زنگی زنگی. در واقع تاکنون هیچ توافقی حاصل نشده است.

بیان این گونه موضع گیری‌ها آن هم از شریک تجاری که خسارت زیادی را به خودروسازان ایرانی وارد کرده بسیار قابل تأمل است و به همین واسطه خودروسازان ایرانی باید در دور جدید مذاکرات خود با این شرکت هوشمندی زیادی برای کسب حقوق خود به خرج دهند.

از هم‌اکنون در صورت نصب نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام روی رایانه، تبلت یا گوشی همراه خود و یا بروزرسانی پیام رسان تلگرام گوشی خود می‌توانید با کلیک روی کانال اختصاصی فروش خودرو به نشانی: https://telegram.me/foroshekhodro و کلیک بر روی گزینه  Join Chanel ؛ از تازه‌ترین و مهم‌ترین مطالب و تصاویر و فیلم‌های ارسالی فروش خودرو آگاه شوید.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

پژو به بازار ایران نیازی ندارد!!! پژو میزان فروش خودرو در این اتحادیه طی هفت ماه اخیر به طور متوالی رشد کرده است و اکنون 10.6 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال قبل قرار دارد. بهبود وضعیت بازار خودروی اروپا موجب شده تا کارخانه هایی مانند پژو ایران را از صدر فهرست هدف صادراتی و همکاری خود خارج کنن ...
پژو ۲۰۰۸ محصول جدید ایران خودرو خودرو,فروش خودرو :پژو ۲۰۰۸ که یک خودروی شاسی بلند است حدود ۳ سال پیش به بازارهای دنیا عرضه شده است. قرار است این خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک پژو و ایران خودرو در شرکت ایران خودرو تولید شود که برای این کار نیاز به ایجاد خط مونتاژ جدید در شرکت ایران خودر ...
پژو ۳۰۱ محصول جدید ایران خودرو خودرو,فروش خودرو:نکته جالب در مورد پژو۳۰۱ عدم تبعیت این مدل از سیاست نامگذاری کلاسیک پژو است. در حالیکه آخرین نسل پژو ۳۰۸ باید تبدیل به نام ۳۰۹ شود، عدد یک جایگزین هشت می شود. شاید دلیل پژو متمایز کردن این خودرو از سایر خودروهای سری ۳ خود است. ظاهرا پژو ...
لحظه شماری پژو برای سفر روحانی به فرانسه پژویی ها که از سوی شریک خود به پرداخت غرامتی سنگین جریمه شده اند و از سوی دیگر بازار بکر ایران را از دست رفته دیده اند در تلاش مضاعف برای کسب بازار فروش خودرو ایران می باشند،و چشم امید به سفر قریب الوقوع روحانی به فرانسه دوخته است. پایگاه اینترنتی شبکه تلویز ...