ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

بررسی شورولت ترکس ،نخستین نماینده شورولت در ایران

10 / 10
از 1 کاربر

خودرو

بررسی شورولت ترکس نخستین نماینده شورولت در ایران

فروش خودرو، ترکس نخستین نماینده شورولت در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود. شورولت ترکس (TRAX)، یک کراس‌اوور کامپکت بوده و به لحاظ سایز و اندازه، کوچک‌تر از مدل‌هایی همانند اکوئیناکس (EQUINOX) و کاپتیوا (CAPTIVA) می‌باشد. این خودرو از جدیدترین محصولات شورولت به شمار می‌آید و نسخه کانسپت آن برای نخستین بار، در سال ۲۰۱۲ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد، اما نسخه تولیدی و نهایی آن، در ماه آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی و در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی رونمایی شد.

شورولت ترکس

این کراس‌اوور کوچک، بر مبنای پلت فرم گاما ۲ (װ GAMMA) جنرال‌موتورز تکوین یافته است. این پلت فرم در خودروهایی دیگری همچون اپل موکا، بیوک انکور، شورولت سونیک و آوئو و نیز هولدن بارینا هم به کار رفته است. در حال حاضر، شورولت ترکس با سه نوع پیشرانه متفاوت بنزینی و همچنین یک نسخه دیزلی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. فروش خودرو، پیشرانه‌های بنزینی آن از انواع ۱٫۶ و ۱٫۸ تنفس طبیعی و نیز ۱٫۴ لیتری توربو هستند که به ترتیب از توانی معادل ۱۱۳ و ۱۳۸ و نیز ۱۳۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ و ۱۷۵ و نیز ۲۰۰ نیوتن‌متر برخوردارند و پیشرانه دیزلی آن نیز، یک نسخه ۱٫۷ لیتری توربو می‌باشد که توان خروجی آن معادل ۱۲۸ اسب بخار و گشتاورش هم برابر با ۳۰۰ نیوتن‌متر است.

شورولت ترکس

شورولت ترکس در برخی از بازارها با اسامی متفاوتی به فروش رفته است.فروش خودرو، مثلاً در استرالیا با نام هولدن ترکس و در روسیه و آمریکای جنوبی هم با نام شورولت ترکر (TRACKER). این خودرو از سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۴ میلادی تنها در بازارهای اتحادیه اروپا، آلمان، کانادا، کره جنوبی و مکزیک، لبنان، امارات متحده عربی بفروش می‌رسید اما از سال ۲۰۱۵ میلادی فروش آن در بازار آمریکا نیز آغاز شد. در حال حاضر، شورولت ترکس تنها در سه کشور چین، کره جنوبی و مکزیک تولید می‌شود. شورولت ترکس های تولید شده در کره و مکزیک، به اکثر بازارهای دنیا صادر می‌شوند ولی نسخه‌های ساخته شده در چین، فعلاً تنها در بازار داخلی این کشور ارائه می‌گردند. در حال حاضر، تمامی شورولت ترکس های وارد شده به بازار امارات ساخت کشور کره هستند و تنها در یک نسخه ۱٫۸ لیتری بنزینی به فروش می‌رسند. در کشور ما نیز به‌طور رسمی، فقط مجوز ورود نسخه ۱٫۸ لیتری این خودرو، صادر شده است.فروش خودرو به نقل از پدال، چندی پیش، این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات تست شده است که برگردان متن آن را در ذیل تقدیمتان می‌کنیم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
شالوده و بنیان این خودرو با برادرانش از جمله سونیک و آوئو مشترک است. شورولت ترکس به‌عنوان خودرویی در رده مینی اس یو وی (MINI SUV) طبقه‌بندی می‌شود، ولی با ارتفاع ۱۶۷۴ میلی‌متری‌اش، بیشتر شبیه یک هاچ‌بک به نظر می‌رسد.

نمای ظاهری
شورولت ترکس، به‌عنوان عضوی از خانواده پاپیون طلایی، به لحاظ طراحی، آشکارا از همان فلسفه‌ای پیروی می‌کند که در برادر بزرگترش، کاپتیوا، به کار رفته است. با چراغ‌های کشیده جلو و نیز خط شانه‌های موجود در بدنه، این خودرو از نمای ظاهری خوبی بهره می‌برد ولو اینکه تا اندازه‌ای هم زنانه به نظر آید. با این حال و در مقایسه با رقبایی همچون نیسان جوک، رنو داستر و فورد اکو اسپرت، شورولت ترکس همچون یک ستاره تلویزیونی می‌باشد که در یک شعبه فروشگاهی در حال جلوه گری است (کنایه از زیبایی این خودرو در قیاس با همتایانش است).

شورولت ترکس


توضیح: منظور نویسنده از پایپون طلایی، اشاره به شکل آرم شورولت است که تداعی‌کننده یک پاپیون است.

کابین
اگر نمی‌خواهید درباره طول ۴۲۸۰ میلی‌متری شورولت ترکس، همانند پوشش بیرونی‌اش داوری کنید، کار درستی انجام نداده‌اید. گرچه این خودرو از بیرون چندان جادار به نظر نمی‌رسد ولی کابین این شاسی‌بلند آمریکایی می‌تواند ۵ سرنشین را در خود جای دهد و همچنین دو عدد جعبه نگهدارنده عینک،۶ محل نگهداری فنجان‌ها و نیز محفظه‌های کوچک متعددی در گوشه و کنار آن تعبیه شده‌اند.

شورولت ترکس

علاوه بر این و در صورت برچیدن ردیف صندلی‌های عقب، یک فضای بسیار تحسین‌برانگیز ۱۳۷۱ لیتری هم، در صندوق‌عقب این خودرو در دسترستان خواهد بود.

مهندسی
به‌عنوان خودرویی پایه در بازار شاسی‌بلندها، شورولت ترکس به‌خوبی تجهیز شده است و در آن یک سری از سامانه‌های ایمنی و راحتی نصب شده که از جمله می‌توان به نمایشگر فشار باد تایرها، کنترلرهای روی فرمان و نیز سامانه STABILITRAK اشاره داشت که این سامانه نیز به‌نوبه خود، تضمین‌کننده ایمنی راننده و سرنشینان این خودرو در تمامی اوقات است.

شورولت ترکس

همچنین سامانه اطلاعاتی MYLINK شورولت هم امکاناتی همچون قابلیت استفاده از بلوتوث و نیز USB را ارائه می‌دهد تا بلکه از دیدن عکس‌ها و ویدئوهایتان هم لذت برده و از خوشایندی و لذت هر سفری، اطمینان یابید.

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود
زیر کاپوت شورولت ترکس مدل ۲۰۱۵، یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱٫۸ لیتر مستقر است که نیرویی معادل ۱۴۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۷۵ نیوتن‌متر را، بسته به دیفرانسیل جلو (FWD) و یا دو دیفرانسیل بودن خودرو (AWD)، به چرخ‌های جلو و یا تمامی چرخ‌های آن منتقل می‌کند. کارکرد سامانه AWD هم در شورولت ترکس کمی متفاوت از دیگر همتایانش می‌باشد. در این خودرو، این سیستم در حالت شروع و یا ایستاده در موقعیت AWD (تمام چرخ متحرک) قرار می‌گیرد اما به‌محض اینکه سرعت خودرو از ۵ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود، جهت افزایش راندمان و کارایی، سیستم در حالت FWD (دیفرانسیل جلو) قرار می‌گیرد.
توضیح: در حالت حاضر، شورولت ترکس در دو تیپ متفاوت LT و LTZ در بازار امارات عرضه می‌شود که تیپ LT نسخه‌ای دیفرانسیل جلو بوده اما تیپ LTZ نسخه‌ای دو دیفرانسیل می‌باشد. این دو تیپ، درزمینهٔ تجهیزات رفاهی نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در سطور ذیل به آن اشاره شده است.

مشخصات فنی شورولت ترکس

حجم موتور: ۱۷۹۶ سی‌سی
توان: ۱۳۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۵ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰٫۶ الی ۱۱٫۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف میانگین سوخت: ۷٫۶ الی ۸٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: بازوهای نیمه دنباله‌ای، محور پیچشی

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۸۰/۱۷۷۶/۱۶۷۴ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۵۵۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۲۹۳ الی ۱۴۵۵ کیلوگرم
حجم باک بنزین: ۵۳ لیتر
گنجایش صندوق‌عقب: ۵۳۰ لیتر

ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها من‌جمله استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و حفاظت از سر و صندلی‌ها و همچنین در تست بسیار سخت هم‌پوشانی کوتاه (SMALL OVERLAP)، بالاترین امتیاز یا همان (GOOD) را دریافت نمود. ناگفته نماند که تمامی شورولت ترکس های عرضه‌شده در بازار آمریکا، به‌صورت استاندارد از ۶ کیسه هوا بهره می‌برند؛ اما امکان نصب ۱۰ ایربگ هم به سفارش مشتری در این خودرو وجود دارد.
۲ عدد کیسه هوا (نسخه سفارش امارات)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (چهار کاناله)
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESC
سیستم کنترل لغزش خودرو TCS
سیستم کمکی شروع حرکت از تپه‌ها HILL START ASSIST
سیستم کمکی فرود از تپه‌ها HILL DESCENT CONTROL
کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای
سیستم ISOFIX برای صندلی کودکان
و...

تجهیزات (بازار امارات)
این خودرو در حال حاضر در دو تیپ متفاوت LT و LTZ در بازار امارات عرضه می‌شود که هرکدام نیز به تفکیک، از تجهیزات ذیل بهره می‌برند:
تیپ LT (FWD یا دیفرانسیل جلو): سیستم هوشمند ورود بدون کلید - فرمان الکتریکی حساس به سرعت - کروز کنترل و کلید آن بر روی فرمان - استراحتگاه دست در جلو - نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) - چراغ نقشه‌خوانی - کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان همراه با قابلیت استفاده از CD و MP3 و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث - تنظیم ستون فرمان - لامپ‌های مه شکن جلو - آلارم الکتریکی ضد سرقت - تنظیم‌کننده ستون فرمان - رینگ‌های آلومینیمی و نگهدارنده فنجان و...
کاربری سیستم تهویه موجود در این تیپ، به‌صورت دستی می‌باشد و سایز رینگ‌ها هم ۱۶ اینچی است.
تیپ LTZ (AWD یا دو دیفرانسیل): این نسخه، علاوه بر تجهیزات موجود در تیپ LT، از این امکانات نیز بهره می‌برد: دوربین دید عقب - ریموت استارت - سنسورهای پارک - شیشه عقب بخارزدا - سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک - صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO HEADLAMPS) و...
سایز رینگ‌های به کار رفته در این تیپ ۱۸ اینچی می‌باشد.

قیمت
در امارات: ۶۵/۰۰۰ الی ۷۵/۰۰۰ درهم (پیشرانه ۱٫۸ لیتری و تیپ LT) و ۷۵/۰۰۰ الی ۸۳/۰۰۰ درهم (پیشرانه ۱٫۸ لیتری و تیپ LTZ)

کانال خبری فروش خودرو بر روی تلگرام

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

شورولت کامارو 2016 برای شکست فورد موستانگ + تصاویر شورولت کامارو ۲۰۱۶ با تغییرات گسترده فقط برای یک هدف عرضه شده است، شکست فورد موستانگ.بدانید که کامارو ۲۰۱۶ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از سکون به تنها ۴ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. این آمار کامارو را در کنار خودرو‌هایی مانند آئودی R ...
مجوز بازگشت شورولت به ایران با مدل TRAX + تصاویر با قرار گرفتن نام مدل Trax از محصولات شورولت در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات ؛ رسما نخستین قدم برای بازگشت این برند معتبر آمریکایی به ایران برداشته شد. بر اساس اطلاعات موجود در این فهرست نمایندگی شورولت برای ثبت این خودرو بر عده شرکت ...
شورولت آمریکایی کالای ممنوعه است! فروش خودرو، طی دو ماه گذشته مقام معظم رهبری بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا تأکید داشتند که پس از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت نام 227 قلم کالا که واردات آن از آمریکا ممنوع خواهد بود را به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد. فروش خودرو به نقل از فارس، طی چند ...
چه کسی وارد کننده خودرو آمریکایی است؟ زمانی که عکس ها و مجوزهایی برای واردات دو مدل شورولت به ایران منتشر شد، سازمان توسعه‌تجارت ایران پس از بررسی درخواست‌های ارایه شده، برای واردات دو مدل شورولت و یک مدل خودرو اپل مجوز صادر کرد. این سازمان در نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آز ...