ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

برای تعویض پلاک خودرو چه مدارکی لازم است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به خبر ها پنجشنبه 18 ارديبهشت 1399 نظرات کاربران ( 0 )
 

خودرو

برای تعویض پلاک خودرو چه مدارکی لازم است؟

 

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور گفت: فردی که قولنامه رسمی با کد رهگیری و یا سند مالکیت نداشته باشد نمی‌تواند از پلیس راهور پلاک دریافت کند، این یک قانون است و نظر شخصی پلیس نیست.

سرهنگ علی محمدی، با اشاره به مدارک لازم برای افرادی که می‌خواهند تعویض پلاک داشته باشند، اظهار کرد: این مدارک چند بخش است. یک بخش مدارک احراز هویت خود فرد است که شامل شناسنامه و کارت ملی، هم خریدار و هم فروشنده، می‌شود، همچنین افرادی که وکالت دارند باید وکالت از فروشنده را همراه داشته باشند.

وی افزود: بخش دیگر مدارک هویتی خودرو و یکسری مدارکی که قانون ملزم کرده است. مدارک هویتی همانند سند خودرو و کارت خودرو است که مدارک هویتی خودرو محسوب می‌شوند، البته مدارک دیگری از جمله بیمه شخص ثالث هم باید همراه آنها باشد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ادامه داد: یکسری دیگر از مدارک مربوط به احراز سکونت است، مدارکی که برای احراز سکونت سند مالکیت است باید به نام مالک یا به نام پدر و مادر و یا همسر باشد. یعنی سند اجاره باید به نام یکی از اینها باشد و یا جواز کسب معتبر ارائه دهند.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: اما دقت کنید که اصل قضیه اجاره‌نامه معتبر یا سند منزل است. اگر اجاره‌نامه‌ها نظر کارشناس فنی را تأمین نکند قطعاً مدارک تکمیلی مذکور باید ارائه شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه متقاضیان برای تعویض پلاک باید به چه مراکزی مراجعه کنند، گفت: حدود ۳۵۰ مرکز تعویض پلاک و خدمات خودرو در کل کشور داریم که افراد می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و خدمات دریافت کنند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور بیان کرد: قانون پلیس را مکلف کرده که محل سکونت فرد برای ارائه پلاک باید محرز شود، به همین دلیل افرادی که قولنامه رسمی (قولنامه‌ای که کد رهگیری داشته باشد) و یا سند نداشته باشند نمی‌توانند پلاکی برای خودرویشان دریافت کنند چراکه فرض کنید شما خودرویی خریداری کنید و در خیابان تصادف کنید و فرد متخلف فرار کند. برای گرفتن خسارت خود به پلیس مراجعه می‌کنید و پلاک را ارائه می‌دهید تا محل سکونت فرد را پیدا کنید، در این مواقع فردی که محل سکونتش برای پلیس احراز نشده باشد چگونه می‌شود که شناسایی و در نهایت دستگیر شود؟

سرهنگ محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مواردی همچون فیش آب، برق و گاز نمی‌تواند جایگزین سند و یا قولنامه رسمی شود، گفت: ما در حال حرکت به سمتی هستیم که قبوض کاغذی حذف شود و یا در حال حذف شدن است و این کار را دشوارتر می‌کند، ما دنبال سختگیری برای مردم نیستیم و این واقعیت است که نیاز به آدرس فرد داریم. در همه جای دنیا همین است که هویت شخص و آدرس محل سکونت فرد باید محرز شود.

 

 
 
عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

انتقال خودرو ، بدون ثبت در دفاتر اسناد رسمي نيست فروش خودرو ،رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: بدون ثبت اسناد انتقال خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور ، نقل و انتقال خودرو رسمی نیست و اسناد ارائه شده در مراکز انتظامی، تنها نشان دهنده تعویض پلاک خودروست. محمد رضا دشتی اردکانی در نشست خبری همچنی ...
عوارض و سند زدن یک خودرو چقدر خرج بر میدارد فروش خودرو ، مالک خودرو می تواند با مراجعه به مراکز پلیس +10 و یا از طریق سایت اینترنتی راهور، آخرین مبلغ جریمه ها را درآورد. اگر این رقم بیش از یک میلیون تومان باشد، مالک عزیز باید حضوری به مراکز راهنمایی و رانندگی برود. تعرفه «اجرائیات» 3 ...
  هزینه انتقال سند انواع مدل‌ سمند در دفاتر اسناد رسمی برخی از خریداران خودرو پس از تعویض پلاک برای ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی به این مکان مراجعه می کنند ولی برای مراجعه به این مکان ارائه برخی از مدارک لازم است در این مطلب به ان پرداخته شده است. مدارک مورد نیاز برای وکالت فروش و سند ...
  افزایش ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری خودرو رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا از افزایش ساعت کاری مراکز شماره‌گذاری خودرو خبر داد. به گزارش خودرو.NET به نقل از فارس، سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا در خصوص شلوغی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودروها ...