ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

با رکورد دار محبوبیت و پرفروش ترین خودرو آشنا شوید

10 / 10
از 1 کاربر

با رکورد دار محبوبیت و پرفروش ترین خودرو آشنا شوید

فروش خودرو، این تاریخچه بکی از پرفروش ترین خودروهای تارخ است، خودرویی که با یدک کشیدن نام یکی از بزرگترین خودروسازان جهان توانسته است 12 سال محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو در کلاس خود باشد، تویوتا کمری با تلفظ ژاپنی Caemri نام یک خودروی سدان متوسط خانوادگی است که از سال ۱۹۸۲ تا به امروز تولید می شود. امروزه این خودرو دارای جایگاه خاصی در نقاط مختلف جهان می باشد. از جمله فاکتور های مهم در موفقیت این محصول می توان به هزینه نگه داری بسیار پایین، کابین بزرگ و راحت، خوش دستی، قابلیت اطمینان بالا و ایمنی درخور توجه آن اشاره کرد. نام کمری در واقع نسخه آوایی شده کلمه ژاپنی Kanmuri می باشد که به معنی Crown در انگلیسی و حد کمال در فارسی می باشد.

همه چیز از سال ۱۹۸۰ و تولید Toyota Celica شروع شد. تویوتا سلیکا در دو مدل کوپه و کمری تولید می شد و در آن زمان فقط در ژاپن فروخته می شد.

در سال ۱۹۸۲ کمری به عنوان یک سدان مستقل با کد V10 در خط تولید قرار گرفت و در دو مدل چهار درب و پنج درب لیفت بک تولید شد. دیگر کمری به یک مدل جهانی تبدیل شده بود که بالاتر از کارینا و کرونا قرار داشت و شباهت زیادی هم به آنها داشت. از همان ابتدا کمری V10یک مدل با مهندسی مشابه نیز داشت که با نام Vista V10 در جایگاهی لوکس تر از کمری قرار می گرفت و فقط در بازار ژاپن فروخته می شد.

در سال ۱۹۸۶ کمری V20که شباهت های زیادی با اجداد خود داشت تولید شد. در این مدل بدنه لیفت بک با نوع استیشن واگن عوض شد. در سال ۱۹۹۰ تویوتا سری ۷۳۰ را جایگزین V20کرد که فقط برای فروش در ژاپن بود زیرا قوانین مالیاتی ژاپن تویوتا را ملزم به استفاده از بدنه باریک همانند نسلهای قبل می کرد. اما تقاضای زیاد خارجی برای اتاق بزرگ تر باعث شد تا مدل جدید با کد XV10و اتاقی بزرگتر در سال ۱۹۹۱ به بازار آمریکای شمالی معرفی شود.

در سال ۱۹۹۴ در حالی که مدل بدنه پهنV10 بدون تغییر باقی مانده بود مدل V40 بدنه باریک جایگزین V30شد. دوسال بعد یعنی در سال ۱۹۹۶ مدل XV10جای خود را به XV20داد و جدایی کمری جهانی با کمری ژاپنی کوچک در همین زمان اتفاق افتاد.

در سپتامبر ۲۰۰۱ مدل ۲۰۰۲ کمری با کد XV30و به عنوان سدانی بزرگتر معرفی شد و شاسی بلند Highlander با همان پلت فرم کمری جایگزین مدل استیشن شد. در همین نسل بود که کمری دارای دو نوع طراحی مجزا شد. یکی ویرایش آمریکایی با طراحی بیشتر محافظه کارانه و ویرایش آسیایی با که دارای چراغ های جلو و عقب بزرگ و براقی با ظاهری لوکس تر بود.

در سال ۲۰۰۶ نسل چهارم کمری با کد XV40رونمایی شد. در این نسل تفاوت میان کمری آمریکایی و آسیایی بیشتر شد. کمری های آسیایی برای دست یافتن به بازاری بزرگتر و رقابت با لوکس های اروپایی از بدنه بزرگتری بر خوردار بودند. این مدل در بازار استرالیا با نام آریون و با موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری برای به چالش کشیدن فورد فالکن و هولدن کومودور به میدان فرستاده شد.

در همین نسل بود که در کنار نسل چهارم با کدXV40اولین مدل هیبرید کمری نیز در آمریکا معرفی شد.

۲۳ آگوست ۲۰۱۱ کمری نسل پنجم با کد XV50 معرفی شد. در طراحی داخلی این مدل فقط به تغییراتی نسبت به نسل قبلی بسنده شده بود ولی ظاهر خارجی خودرو کاملا با قطعات و خطوط جدید برروی بدنه تغییر یافته بود. تا قبل از ظهور نسل پنجم برای بازار ژاپن از ویرایش آمریکایی استفاده می شد اما از نسل پنجم به بعد از طراحی آسیایی برای بازار داخلی ژاپن استفاده شد که البته فقط نوع هیبریدی در ژاپن عرضه می شود. در این نسل به دلیل کاهش وزن خودرو، بدنه صافتر و استفاده از تایر هایی با مقاومت کمتر شاهد مصرف سوخت کمتری نسبت به نسل های قبلی هستیم.

نسل پنجم تویوتا کمری به دلیل محافظه کاری زیاد در طراحی بدنه و احتمالا به دلیل طرح های زیباتر رقبا دچار دگر گونی هایی در طراحی ظاهری و تا حدی داخل کابین شد. در نمای فیس لیفت شده کمری۲۰۱۶ ، تویوتا تا حدودی با طراحی های محافظه کارانه خود فاصله گرفته و ظاهری مدرن و ساده در عین حال اسپرت و تهاجمی به خودرو داده است.

در حال حاضر تویوتا کمری ۲۰۱۶ با ظاهری تکامل یافته نسبت به نسل قبلی به زودی وارد جاده های کشور می شود تا چالشی دوباره برای رقبای هم کلاس خود باشد.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

تویوتا یاریس 2015 + عکس خودرو,فروش خودرو:تویوتا پاریس جدید با همان پیشرانه 1300 و 1500 سی سی عرضه می گردد و قیمتی معدل 15 تا 16 هزار دلار دارد و طبق گفته تویوتا در این مدل میزان صدای ورودی به داخل کابین به شکل محسوسی کاهش یافته، در چراغهای عقب از تکنولوژی LED استفاده شده و طراحی داشبورد و جلو پنجره ...
نسخه غیر آمریکایی تویوتا کمری + تصاویر تویوتا کمری، یکی از محبوب‌ترین سدانهای سگمنت D بازار است که امسال فیس لیفت گسترده ای را شاهد بوده است.فروش خودرو، همان‌طور که بسیاری از مدل‌های تویوتا دارای دو نسخه آمریکایی و غیر آمریکایی هستند، کمری نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. تاکنون ...
رونمایی از فیس لیفت تویوتا کمری در مسکو + تصاویر فروش خودرو، بالاخره حدس و گمان‌ها در مورد چهره جدید کمری به پایان رسید و فیس‌لیفت جدید این خودروی پر اعتبار تویوتا در مسکو رونمایی شد. شاید با نگاه کردن به چهره این خودرو بگویید که تغییرات انجام شده روی کمری جدید بیش از یک فیس‌لیف ...
تویوتا آریس 2016 محصول جدید تویوتا + تصاویر محصول جدید تویوتا که در ۳ مارس در نمایشگاه ژنو به نمایش عموم در خواهد آمد تویوتا آریس می باشد  .این خودرو در دو ورژن منتشر شود، طبق اخبار رسیده از منابع آگاه مدل اول دارای موتور توربو شارژ بنزینی ۱.۲ لیتری با تولید CO2  پایین و دوستدار محیط زیست ...
فروش تویوتا کمری جدید با موتور هیبریدی + قیمت ایر تویا از فروش تویوتا کمری بنزینی با مدل ۲۰۱۶ و در تیپ GLX فول آپشن و نوع هیبریدی آن با مدل ۲۰۱۵ در دو تیپ EL و XLE به همراه یاریس هاچ بک با مدل ۲۰۱۶ از خبر داد و همچنین شرایط فروش ویژه با تسهیلات ۳۰ و ۳۶ میلیون تومانی بدون بهره جهت خرید کرولا و ر ...