ورود به سایت

ایمیل  
رمز عبور  
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل  
کد امنیتی بالا :

ایران خودرو و سایپا اینبار در نقش شریک

10 / 10
از 1 کاربر

 

ایران خودرو و سایپا اینبار در نقش شریک

در شرایطی که بازار فروش خودرو منتظر خودروهای جدید و با برندهای جدید می باشد، اخباری بر بازگشت شرکای قدیم خودروسازان ایرانی به گوش می رسد، سیتروئن نامی آشنا برای مردم ایران است نامی که با زانتیا در ایران شناخته شد و در نسل های قبل و دهه های با خودرو ژیان برای مردم یادآور خاطرات بسیاری است.

ایران خودرو و سایپا اینبار در نقش شریک


اینبار گروه پژو سیتروئن قصد دارد با پلت فرم کلاس سی خود که pf1 نام دارد به ایران باز گردد بر روی این پلت فرم خودرو های پژو ۳۰۱ ، ۲۰۰۸،۲۰۸ و سیتروئن الیزه توسعه یافته اند . که قرار است هر چهار خودرو در ایران تولید شود و فروش خودرو آغاز گردد  .

ایران خودرو و سایپا اینبار در نقش شریک

از آنجایی که دوخودروساز فرانسوی سیتروئن و پژو با هم ادغام شده اند قرار است دو محصول جدید در غالب مشترک بین پژو و سیتروئن می باشد که یکی بانام پژو 301 و دیگری سیتروئن الیزه در سایپا تولید شود، در این باره آلن لگوگک سخنگوی گروه پژو سیتروئن گفت: برداشته شدن تحریم های اقتصادی ما را قادر می کند دوباره به بازار ایران باز گردیم ما بازیگر اصلی و تاریخی در صنعت خودرو ایران هستیم و قصد داریم این بار با یک سرمایه گذاری مشترک با طرف ایرانی خود وارد بازار ایران شویم . این سرمایه گذاری اجازه انتقال بهتر تکنولوژی برای تولید خودرو و ساخت داخل کردن این محصولات را در ایران خواهد داد.

ایران خودرو و سایپا اینبار در نقش شریک

این پروژه همچنین می تواند سبب یک جهش در تکنولوژی خودرو هایی که در ایران تولید می شود باشد و ایران را یک مرحله به سمت مدرن تر شدن خودرو های تولیدی اش کمک کند.این پروژه به شریک ایرانی ما این امکان را می دهد تا از یک پلت فرم پیشرفته با موتوری و مشخصات فنی بسیار به روز استفاده کند که این عامل سبب کاهش آلودگی هوا و امن تر شدن خودرو ها در ایران خواهد شد .

همچنین در این همکاری و سرمایه گذاری مشترک سهم زیادی هم برای صادرات خودرو در ایران مد نظر قرار گرفته است . همکاری با قطعه سازان ایران از دیگر مواردی است که در این همکاری مورد توجه قرار گرفته است .

بر اساس آخرین اطلاعات ایران خودرو تولید کننده اصلی ترین قطعات پلت فرم pf1 در ایران خواهد بود و این قطعات از طریق ایران خودرو به سایپا برای تولید خودرو سیتروئن الیزه تحویل داده خواهد شد. با این استراتژی دو شرکت ایران خودرو و سایپا می تواند بر روی یک پلت فرم تیراژ تولید خودرو را تا بالای ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش دهند. که این روش ساخت قطعات این خودرو ها را در ایران اقتصادی می کند. گذشته از تولید محصولات پژو و سیتروئن در شرکت ایران خودرو و سایپا، این دو شرکت اجازه طراحی خودرو های خود بر روی این پلت فرم را هم دارند .

ایران خودرو و سایپا اینبار در نقش شریک

در چند سال اخیر گروه پژو سیتروئن شکل گرفته است این گروه سعی می کند در استراتژی خود بر روی پلت فرم های مشترک خودرو های متفاوت با نشان های پژو و سیتروئن را تولید کند .پژو سیتروئن حالا این استراتژی خود را در ایران تکرار خواهد کرد و محصولات خود با پلت فرم مشترک را با آرم پژو در ایران خودرو و با آرم سیتروئن در سایپا تولید می کند .

ایران خودرو و سایپا اینبار در نقش شریک

خودرو سیتروئن سیتروئن C-الیزه جدید با موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۴ اسب بخار و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا CVT عرضه می شود.از نقاط اشتراک پژو ۳۰۱ و سیتروئن الیزه آن است که هر دو خودرو در چین تولید می شوند .

ایران خودرو و سایپا اینبار در نقش شریک

سه محصولی که پژو سعی دارد ابتدا به صورت وارداتی در بازار ایران وارد کند خودروهای پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ هستند. هر سه خودرو با اینکه کلاس متفاوتی دارند اما روی یک پلت فرم توسعه یافته‌اند و احتمالا اگر این محصولات در ایران تولید شوند از موتور ۱۱۰ اسب بخاری کنونی (tu5 ) که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده می‌شود بهره خواهند برد.پژو ۳۰۱ و پلت فرم آن احتمالا جایگزین پژو ۴۰۵ و پلت فرم آن در ایران خودرو خواهد شد. الیزه همین وظیفه را برای پر کردن جای خالی زانتیا در سایپا بر عهده دارد .
پژو ۳۰۱ محصول ارزان قیمت شرکت پژو در کلاس سی محسوب می شود که در ایران با موتور ۱۶۰۰ سی سی بنزنی با ۱۱۰ اسب بخار عرضه خواهد شد . برخی منابع خبری قیمت احتمالی این خودرو را بالای ۶۰ میلیون تومان اعلام کرده اند این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار جهانی حدود ۱۰ هزار یورو است .

رقیب سر سخت پژو ۳۰۱ در بازار جهانی و ایران، تندر ۹۰ است . خصوصیت فنی دو خودرو بسیار شبیه یکدیگر است بنظر می رسد نسبت به تندر ۹۰ تولیدی در ایران، پژو ۳۰۱ قیافه بهتری دارد. البته اگر این محصول با قیمت بالای ۶۰ میلیون تومان عرضه شود مشتریانش در برابر تندر ۹۰ کمتر خواهد بود . قیمت تندر ۹۰ فول هم اکنون در بازار 39 میلیون تومان است.

پژو ۲۰۰۸ که دیگر محصول پژو در ایران خواهد بود یک کراس اوور محسوب می شود . کراس اوور ها خودروهای ما بین شاسی بلند و خودروهای سواری هستند که معمولا بر روی پلت فرم خودروهای سواری توسعه پیدا کرده اند .رقیب احتمالی این محصول در بازار ایران احتمالا محصول دیگری از ایران خودرو یعنی رنو کپچر خواهد بود. این کراس اوور رنو هم قرار است پس از توافق هسته ای در ایران خودرو ساخته شود .

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

رقابتی به سبک فرانسوی ها برای بازار خودرو ایران خودروسازان فرانسوی که این روزها فرصت را برای سرمایه‌گذاری و بدست آوردن سود کلان در ایران مناسب دیده‌اند، رقابت شدیدی را برای سبقت گرفتن از همدیگر آغاز کرده‌اند برخی از این شرکت‌ها در گذشته ورشکسته بودند، دوئل آنها خواندنی است، رنو ...
سیتروئن الیزه و پژو 301، خودروهای جدید جاده مخصوصی ها فروش خودرو، ایران خودرو و سایپا پا در راهی قرار داده اند که شاید یرای اولین بار آنها را در کنار هم ببینیم، منابع آگاه از احتمال تولید دو خودرو جدید روی یک پلت‌فرم، در ایران خودرو و سایپا خبر داده و تاکید می‌کنند این اتفاق باب همکاری و ...
بازگشت مزدا و فیات به ایران درحالی که بسیاری در انتظار ورود خودروهای جدید و خودروسازان جدید به بازار خودروهای داخلی هستند، آمار حکایت از بازگشت شرکای قدیمی خودروسازان همانند مزدا و فیات به ایران را دارد، طی دو سه ماه گذشته، ۸۲۳ دستگاه مزدا۳ در گروه بهمن مونتاژ شده و این در حالی است که طی سال گذ ...