ورود به سایت

ایمیل
رمز عبور
کد امنیتی بالا :

تبلیغات

 فروش خودرو صفرکیلومتر 

بهترین انتخاب خودرو

مشاوره خریدی مطمئن

اخبار روز خودرو

مقالات روز خودرو

عضویت در خبرنامه

ایمیل
کد امنیتی بالا :

افزايش كيفيت محصولات سايپا با پلت فرم جديد X100

10 / 10
از 1 کاربر

افزايش كيفيت محصولات سايپا با پلت فرم جديد X100

به گزارش فروش خودرو، از  همایش تخصصي صنعت خودرو غلامرضا محمدی-مدیر آدیت و ارزیابی شرکت سایپا  با اشاره به نقش اساسی و مهم سهامداران و ذی نفعان در یک بنگاه اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت حضور و نقش ذی نفعان در یک بنگاه اقتصادی در گروه سایپا نیز به این مهم توجه خاصی شد و تمامی ذی نفعان در ۴ گروه، جامعه-مشتریان-دولت-سهامداران تقسیم بندی شد که برای گروه جامعه سه آیتم حفظ محیط زیست،کاهش آلایندگی و مدیریت بهینه سوخت خودروهای مد نظرقرار گرفته است. برای گروه مشتریان نیز تولید محصول با کیفیت، خدمات پس از فروش با کیفیت، قیمت مناسب و تنوع محصول مد نظر می باشد. در گروه دولت نیز نگاه ارتقاء محصولات در راستای انطباق با استانداردهای ۵۱ گانه دنبال می شوند و در گروه سهامداران نیز با نگاه انتفاعی به هزینه کمتر و سود بیشتر دقت می شود.

وی برنامه های ارتقاء سطح کیفی محصولات را در ۵ آیتم دسته بندی کرد و گفت: گروه خودرو سازی سایپا ارتقاء پلت فرم جهت انطباق سطح استانداردهای محصولات جاری با استانداردهای ۵۱ گانه، انطباق محصولات با الزامات قانونی و ایمنی، ارتقاء کیفی محصولات سایپا جهت انطباق با استانداردهای زیست محیطی، ارتقا سطح کیفی محصولات جاری با نگاه کاهش مراجعات به نمایندگی و تامین رضایت مشتریان و ارایه برنامه طراحی و توسعه محصولات جدید جهت جایگزینی با محصولات قدیمی را برنامه ریزی کرده و با جدیت به دنبال رسیدن به این اهداف می باشد.

محمدی در مورد شاخص های کیفیت که در حوزه خودرو سازی مورد توجه می باشد گفت: در شاخص کیفیت محصولIVA و در جدول موسسه  بازرسی و کیفیت ایران در سال ۸۲ عدد۵۴۲ را در محصول پراید داشتیم و با اصلاحاتی که در این محصول انجام شده به عدد۲/۸۱ در سال ۹۳ رسیدیم که نشان از برنامه ریزی دقیق در این حوزه است. علاوه بر این در شاخصCSI  یا رضایت مشتری نیز از عدد ۴۶ در سال ۸۲ به ۲/۶۲ در سال ۹۳ رسیدیم. این در حالی است که در این شاخص تغییرات بسیار اندک است و با اصلاحاتی که در پلت فرم X100 در سال ۸۹ انجام شد این رشد صورت پذیرفت.

وی افزود: در شاخص C100 یا بازگشت خودرو به نمایندگی جهت تعمیر نیز از عدد ۸۳ در شش ماهه اول سال۹۰ به عدد ۴۲ در سه ماهه اول سال ۹۳ دست یافته ایم که نشان از دقت نظر و بهبود در فرآیند کیفی تولید می باشد.

مدیر آدیت و ارزیابی شرکت سایپا افزایش کیفیت را با قیمت خودرو در ارتباط مستقیم دانست و گفت :در سال ۷۴ با قیمتی معادل۲۱۰ ماه حقوق حداقل دستمزد توان خرید پراید وجود داشت و این درحالی است که در سال ۹۳ با پس انداز ۲۶ ماه حقوق قابلیت خرید پراید وجود دارد و این یعنی به لحاظ قیمتی رشد نسبی وجود نداشته و از طرفی به لحاظ کیفی بر اساس موارد ذکر شده در بالا بسیار رشد کرده ولی نا رضایتی مشتریان بالا است که این نشانگر بالارفتن توقعات مشتریان است.

وی نیازمندی مشتریان سایپا را در اضافه کردن آپشن های رفاهی و ایمنی همچون گیربکس اتوماتیک، کروزکنترل ، مولتی مدیا ، کنترل سفری و… دانست و گفت: بر همین اساس و طبق نقشه راه گروه سایپا تا سال ۱۴۰۴ ایجاد سبد متنوعی از  محصولات در دست اقدام است و بر همین اساس ایجاد تدریجی  پلتفرم های جدید از جمله پلتفرم x200 و خودروهای تیبا، تیبا۲ و ساینا به جای محصولات گروه x100  در حال اجراست.

عنوان :
نام شما :
ایمیل :

اخبار مشابه

22 محصول جدید در سبد فروش ایران خودرو و سایپا + قیمت فروش خودرو، یکی از مشکلات و نارضایتی های مسولین و مردم از خودروسازان داخلی همواره محدود بودن و عدم تنوع محصولات داخلی می باشد چند وقتی هست که خودرسازان از ورود چند محصول جدید به سبد محصولات خود خبر دادند محصولاتی که نه از خودروسازان اروپایی یا شر ...
قیمت پلت فرم جدید سایپا SP100 مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خودروهای تولیدی بر روی پلت فرم SP100 در زمان عرضه به قیمت 25 تا 30 میلیون تومان به بالا عرضه خواهند شد. به گزارش فروش خودرو به نقل از ایسنا، سعید مدنی در حاشیه دومین نشست تخصصی صنعت خودرو با موضوع نقد تنوع و کیفیت محصولات صنعت خودرو ...